חדשנות ‘על הדרך’, לא מחזיקה מים

כשהכל משתנה כל כך מהר, עידן האינסטנט קורה כאן ועכשיו, הזמן הכי נכון לחשיבה חדשנית אחרת היה אתמול.

לכולם יש רעיונות מגניבים, חדשים ומקוריים כאלו שהם פורצי דרך ורוצים להתגלות לעולם. הם מזהים צורך חזק מחד, ודרישת שוק מאידך, אבל היכולת להוציא לפועל ולממש את הרעיון, כמעט ולא קיימת. במצב כזה, רוב הרעיונות נשארים מוסתרים במגירה😥

מה עדיף, רעיונות במגירה או חדשנות מהירה?

מהי חדשנות?

חדשנות עושה שימוש בשיטה או המצאה קיימת רק בדרך שונה, לרוב יותר טובה. היא ראשונית, יחודית, מקורית ופורצת דרך. כשמנסים לעשות חדשנות בעסק, בחברה או בארגון רק כדי להגיד, ‘אנחנו עושים חדשנות’ ומסמנים וי✔️ חוטאים למטרה, או במילים אחרות, חדשנות ‘על הדרך’, לא מחזיקה מים.

כדי ליצור חדשנות שתפעל בצורה אפקטיבית, יש לפעול על פי השלבים הבאים:

1. מחקר

מתחילים לחקור את השוק והסביבה ולמפות מה קיים ומה חסר, מבצעים בנצ’מרק מול המתחרים, מתייעצים, שואלים, מעלים רעיונות, מקיימים סיעור מוחות, לומדים חדשנות, בוחנים את הצורך, אילו סוגי חדשנות קיימים וכדומה.

בשלב הזה לא פועלים לביצוע, רק חוקרים😇

2. פוקוס

אחרי שמיפינו את כלל האפשרויות זיהינו את הצורך הבוער שלנו כבעלים, של הסביבה ושל העסק או הארגון מתמקדים בפתרון מוביל אחד❗️כזה שעונה על הקריטריונים שהגדרנו מראש.

3. תכנית

חדשנות דורשת איזון בין דרישות השוק, לקוח ועסק. ועונה על צורך בוער שקיים במציאות כאן ועכשיו.

ולא? חבל לבזבז עליו זמן.

זאת אומרת שבונים תכנית פעולה ברורה, צעד אחר צעד אשר פורטת את כל השלבים לחדשנות, כוללים גם את שלב ההטמעה כדי שתהיה מועילה ואפקטיבית ושמים דגש חזק💪 על האנשים שחווים חדשנות, משום שהם חווים לפתע שינוי בחשיבה, בטכנולוגיה, במוצר, ואם מתעלמים מהמשאב האנושי ולא מתייחסים להשלכות השינוי עליו, עלולים להתרסק.

על אחת כמה וכמה, חשוב מאוד שלאחר ההטמעה, לא מפסיקים, לא מרפים❗️ממשיכים לעקוב, לבקר, לבצע אופטימיזציה, לכל הפחות במהלך חצי שנה, כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

אפרופו חדשנות לא מחזיקה מים… אני מטמיעה חדשנות בעסקים וחברות למעלה מ-15 שנים, אם רוצים לעשות חדשנות ולא יודעים ממה להתחיל, פשוט יוצרים איתי קשר לשיחת אבחון ללא עלות.

בהצלחה🌸

Share

אולי יעניין אותך

Accessibility Toolbar

שנדבר?